Regen, regen en oh ja regen...

24 juni 2012 - Daytona Beach, Florida, Verenigde Staten

Normaal duurt de regen een uurtje en dan is het weer mooi weer hier in Florida. Maar helaas nu niet voor ons. Het regent inmiddels 24 uur non-stop en dan bedoelen we ook echt regen! Het is hier officieel een storm, nadeel van deze storm is dat hij ronddraait oftewel hij gaat en komt weer en zit voorlopig 'vast' boven Florida. De verwachtingen zijn ook niet echt positief. Oké voor vandaag was 100% neerslag voorspelt en uitgekomen. Het percentage gaat wel dagelijks achteruit, maar beter weer wordt pas donderdag voorspelt. Maar goed, hopelijk hebben we dan nog 3 dagen te gaan met hopelijk echt zon. En wie weet al eerder. Gelukkig is de temperatuur nog steeds super, door de regen wel onder de 30gr gezakt maar nog warm genoeg dus.

Ook weer heerlijk ontbeten en ook deze avond weer bij Outbacks gegeten, was weer heerlijk! Maar inderdaad éénmaal thuis moet er wel weer wat af. Dus weer lekker sporten/hardlopen en 'normaal' eten:-).
Na onze rit van Orlando naar Daytona beach ook nog naar de Daytona International Speedway geweest, echt een MEGA complex. Gaan er morgen weer heen en dan een tour maken. Hotel ligt echt pal aan het strand en we hebben dan ook uitzicht op de zee, maar afgezien van de palmbomen toont ons uitzicht door het weerbeeld als het strand in Nederland op dit moment. We wilden vanavond nog naar het strand gaan, om de zeeschildpadden te zien die hun eieren gaan leggen. Maar gezien het weer zit dat er helaas niet in. Dus straks maar naar bed en dan hopen dat het spreekwoord echt werkt: na regen komt....

Nog even een laatste weer update van onze kant: in de Amerikaanse weerberichten wordt inmiddels gesproken over een tropische storm (categorie hoger dan een storm) met de naam Debbie. Inmiddels beelden en foto's gezien van het deel van Florida waar we al geweest zijn, het westelijke deel (en over 3 nachten weer heen gaan). Daar zijn al behoorlijke overstromingen. Lijkt erop dat we nu nog aan de goede kant zitten. Debbie ligt nu nog 100 mijl voor de kust. Maandag(avond) zal Debbie aan land komen en dan is de kans op een orkaan zeer groot. We wachten dus maar af... Ook in de Nederlandse media wordt er al over geschreven: http://www.nu.nl/algemeen/2843067/mogelijke-overstromingen-vs-storm-debby-.html?from_mobile=1

1. Rene:
    25 juni 2012
    Zo, dat ziet er niet best uit! Geluk nog dat jullie aan de Noordelijke kant van Florida zitten. Laat je wel goed informeren wat te doen wanneer er echt een orkaan over komt. Waar kun je schuilen of tot wanneer je de reis moet uitstellen. In het hotel kunnen ze denk ik jullie wel voldoende informeren. Misschien valt het mee en buigt de depressie nog af zoals wij een paar jaar terug hebben meegemaakt.
    Nu maar wat indoor dingen doen, shoppen, misschien een bowlingbaan huren?
    Outback is jullie wel erg goed bevallen he!
    Nou sterkte de komende dagen. Zal duimen dat Debbie overwaait zonder al te veel ellende.
  2. Pap en Mam:
    25 juni 2012
    wat jullie nu schrijven lijkt dat het er nog erger uit gaat zien als wat Erwin gister telf. vertelde.Pas op jullie zelf en volg de raad van Rene op laat je goed informeren.Hopen dat Debbie jullie vakantieplezier niet zal bederven.
    Groetjes van Pap en Mam
  3. Henriette en Jan:
    25 juni 2012
    Nou dat is nu net niet waar jullie op zitten te wachten"Debbie".
    En dan het strand zo dichtbij,ziet er wel verlaten uit ja.
    Ik hoop voor jullie dat ze snel vertrekt zodat er nog wat mooi weer dagen overblijven.
    Gelukkig voor jullie heb je geen hekel aan winkelen en zullen jullie de dag best door komen, toch.Maar denk aan je volle koffer hoor.
    Een warme groet uit een druilerig berkel.Veel liefs en doe voorzichtig.
  4. Ans:
    25 juni 2012
    Geen zonnige foto's, maar wel indrukwekkend mooi. Hoop dat Debbie zich gedraagd, best spannend lijkt mij als het zo dichtbij is. (By the way, the last tropical depression was called Chris).