Daytona International Speedway, Debby and Wildlife

25 juni 2012 - Titusville, Florida, Verenigde Staten

Vandaag begon de dag gelukkig droog. Dus na ons ontbijt de auto ingesprongen en naar het Daytona International Speedway gereden voor een tour. Erg indrukwekkend en qua weer hadden we geluk:-). Af en toe kwam het met bakken uit de lucht, maar op dat moment bevond onze tour zich binnen.

Daarna vertrokken we naar Titusvillle onze volgende plaats, vanwaar uit we morgen Space Kennedy Center gaan bezichtigen. Bij het inchecken stond de TV aan en je ontkomt er hier niet aan het ging over Debby. Tot op heden blijft het bij een tropische storm, maar de tekenen voor een zwaardere storm (tornado) worden sterker. De receptioniste vertelde ons er ook over. Debby komt a.s. donderdag aan land, drie keer raden waar... Juist aan de kant van St. Petes Beach, waar wij woensdag t/m het einde van onze reis verblijven:-(. Alhoewel de Amerikanen er redelijk laconiek over zijn, liegen de beelden vanaf die kant er helaas niet over. Kapotte huizen, overstromingen, files en aanrijdingen op de wegen en dan moet Debby nog aan land komen. Het grote probleem is de snelheid waarmee Debby zich voort beweegt, slecht 3 m/ph (een ruime 4 km/u). De receptioniste vertelde ons dat we ons niet druk hoeven te maken: er zijn al noodgeneratoren, extra voedsel en een rampenbestrijdingsteam aanwezig. En verder goed het nieuws in de gaten houden was het advies. Of we ons nu echt veiliger voelen... Alles bij elkaar eigenlijk best wel spannend. Maar goed we gaan pas woensdag die kant op en aan de andere kant je moet alles een keer meemaken hè. Zeiden ze stoer. Verder voorspelt de weerman pas zaterdag weer (wat) zon, dus wie weet toch nog een zonnige afsluiting?!
Gelukkig was het vanmiddag ook droog, dus naar het National Park Canaveral Merrit Island. Vanaf dit park zie je Cape Canaveral en verder hebben we héél veel alligators gezien. Één stak de weg over op ongeveer 200 meter dus dat was meteen een mooie. Verder vele gezien liggend in het water, hele lichaam of alleen de kop boven water (met dank aan Es, de alligator spotter). Sommige waren helaas niet bereidt te poseren voor de foto en verdwenen meteen onder water. Verder nog wasberen (althans dat vermoedden we) en een mooie roofvogel gespot. En bijna vergeten de vreselijke stekende vliegen die er helaas ook nog rondhingen. Pijnlijk stekend en meteen verzekerd van een mooie bult.
Terug bij het hotel gegeten bij het naast het hotel gevestigde restaurant, scheelde weer autorijden.
We duimen nu maar weer op een droge dag voor morgen als we het J.F. Kennedy Space Center gaan bekijken.

1. Pa en ma:
    26 juni 2012
    Goede morgen hoe gaat het bij jullie. Wij hebben hier de beelden gezien van bij jullie maar dat vinden wij toch wel zorgelijk.Debbie is aan land gekomen en komt weer terug.Ik hoop dat het hier erger er uit ziet als dat het is.De foto s zijn erg leuk. We horen weer van jullie. Veel lielfs van ons.
  2. Piet ca en Loes:
    26 juni 2012
    Goedemorgen, Houd inderdaad goed t nieuws ibn de gaten en denk dat ze daar inderdaad wel goed voorbereid zijn want komt natuurlijk vaker voor daar nog veel plezier en maak er nog een leuke tijd van
    x van ons
  3. Pap en Mam:
    26 juni 2012
    Gelukkig nu even een droge periode. Laten we hopen dat Debbie
    jullie ook met rust laat. Wel spannend de dagen die nu gaan komen.

Gr. Pap en Mam
  4. Henriette en Jan:
    26 juni 2012
    He daar,wat een toestand zo'n Debbie!
    Ja zo heb je wel een spannend vakantie verhaal als je weer thuis bent.Jan is al opgelucht dat we nu niet door jullie gevraagd gaan worden voor een avondje dia's kijken met het vakantie verslag!!
    Wij weten alles a,l zegt hij!Maar ik vind het iedere dag weer erg gaaf om jullie verhaal te lezen en de DIA'S te bekijken.
    Bij ons vandaag een mooie zon met blauwe lucht,wens hem julie ook toe.Ben wel een beetje aan het aftellen hoor!xxxx
  5. Rene:
    26 juni 2012
    Wat een narigheid allemaal. Wel mazzel dat het bij jullie toch nog droog is en daardoor gelukkig nog wat buitenactiviteiten konden worden.
    Valt wel op Es, hoe jij jouw kleding aanpast aan het eten (rood/zwart) ;)
    Wat betreft afreizen naar St.Pete's, ik weet niet wanneer jullie vertrek die kant op precies staat gepland maar misschien is het verstandig het hotel daar zelf eerst even te bellen of te mailen en te vragen wat de situatie ter plaatse is (het ligt wel erg aan het strand zag ik). Annuleren is denk ik wel mogelijk en dan zouden jullie evt. een ander hotel kunnen zoeken welke wat meer uit de gevarenzone ligt?
    Ik heb nog wat linkjes gevonden naar webcams in St. Pete's:
    en hier nog één waarop wat foto's staan:

Hoop niet dat ik de familie thuis nu erg aan het schrikken heb gemaakt :)
    Straks eerst nog "raketjes" kijken! Da's weer wel leuk :)
  6. Pa en ma:
    26 juni 2012
    Hier ben ik nog even Esther wij hebben net bij het weer bericht te horen gekregen dat de regen die bij jullie gevallen is in twee dagen hier in vier maanden valt. Maar nog iets ik wil nog even jullie vlucht nummer weer zo goed verstopt dus kan het niet vinden.Even kort de groeten van ons.