Orlando Universal

20 juni 2012 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen op tijd eruit naar Universal.

Al snel bleek we waren niet alleen:) We hadden al gekozen om naar Island of the Adventure te gaan, voornamelijk voor Harry Potter, maar ook voor de boomstammetjes (waterattracties).

Het eerste dat ik zag bij binnenkomst was Hogwarts het kasteel van Harry Potter. Jullie begrijpen het al waar we als eerste op af gingen... Nou het was ook echt geweldig! Ze hebben echt een heel dorp nagebouwd met allerlei kleine details zowel buiten als binnen in de winkeltjes. Na wat rond te hebben gekeken hier besloten we in de attractie te gaan die zich in het kasteel bevindt. Vooral hetgene voor de daadwerkelijke rit was erg mooi, herkenbare details uit het verhaal. De rit op zich was niet zo'n succes, R kwam er kotsmisselijk uit. Je wordt erg heen en weer geschut en je ziet veel stukjes 3ds film, je ogen ff sluiten hielp ook erg goed. Harry kon bij R geen goed meer doen, haha.

Uiteindelijk is het weer goed gekomen met hem en zijn we verder rond gaan kijken, ik dacht boomstammetjes. We kwamen aan bij Jurassic Park, slim van ons dat we eerst even keken. Iedereen kwam er doorweekt uit, hier moesten we nog even moed voor verzamelen, zeker omdat er al dreigende wolken hingen. De andere waterattractie waren wel soort boomstam alleen werd je hierin afgeschoten en ook was het zeker dat je doorweekt zou zijn. Denk denk twijfel. Jurassic Park dan maar, tijdelijk buiten gebruik, hebben wij weer.

Toen maar naar de stunt show Voyage of Sinbad, wij blij  dat we hier redelijk droog zaten, er kwam erg veel water naar beneden buiten.

Eenmaal buiten was de poncho nodig, want het kwam met bakken naar beneden. Een geluk van de poncho in Jurassic Park zijn onze kleren redelijk droog gebleven, hij deed het dus weer. Ook nog het vermelden waard was een special effect tour, erg leuk. Door de aanhoudende regen zijn we rond 5en maar richting auto gegaan.

Morgen gaan we wat dingen rond Orlando bekijken, beslissen we morgen. We gaan eerst in ieder geval lekker ontbijten bij Denny's want het hotel is echt niets.

Dus voor jullie ook nog even afwachten.., allemaal fijne dag en werkse wij gaan nu eerst slapen.

1. Pap en Mam:
    21 juni 2012
    Onwijs gaaf hoe het eruit ziet. Esther het wordt weer een hoop
    Albeli werk met al die foto's. Ik ben ook begonnen wel weer leuk om te doen.
    gr. Pap en Mam
  2. Henriette en Jan:
    21 juni 2012
    Ha ha ,dacht echt dat Esther er dan ziek uit zou komen.Wel grappig om die foto's te zien zeg.Jammer dat jullie regen hadden,maar wij hadden eindelijk een mooie dag!!!
    Ongeloofelijk hoeveel mensen er dan zijn,werkt er dan niemand??!!
    Ben benieuwd waar jullie vandaag belanden....
    Goede morgen en een fijne dagXXXX
  3. Rene:
    21 juni 2012
    Jammer dat een Floridiaans buitje voortijdig een einde maakte aan de pret in het park. Jullie buitje is inmiddels de oceaan overgestoken en heeft hier ook voor een waterattractie gezorgd ;)
    Heftig hè HP "the Ride"! Kan mij goed voorstellen dat R er misselijk uitkwam.
  4. Chris:
    22 juni 2012
    WOW!!! Supervet! Wat is dat prachtig nagemaakt zeg! Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben!