Met de airboat door de Everglades

16 juni 2012 - Bonita Springs, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen op pad gegaan richting de Tamiami Trail, deze weg loopt door de Everglades en hier moesten vast wel airboats te vinden zijn. Helemaal stoer zeg!

We konden bijna gelijk instappen na aankomst, beter kon dus niet.  Net op weg bedacht ik wel even waar zijn we aan begonnen, wat als... liggen we hier in het water tussen alligators, uhum. Eigenlijk vrij snel was de eerste alligator opgespoord, echt heel gaaf. Ze zijn inmiddels zo gewend aan de boten dat ze hier niet voor weg gaan, blijkt dat de alligators hun eigen territorium hebben, ze weten dus ook wel waar ze naartoe varen. Deze gator kwam gewoon naar ons toe, vervolgens hoorde we dat ze heel hoog het water uit zouden kunnen springen, over op je gemak zitten gesproken. Maar ze vinden ons te groot, zelfs als we in het water zouden vallen zou die maken dat die weg kwam.

Natuurlijk vroegen wij ons gelijk af hoe het dan met die afgebeten hand zat. Dat komt doordat bepaalde bedrijven de alligators voeren, waar ze en agressief van worden en aan gewend raken, het hoort natuurlijk niet en mag feitelijk ook niet. Dus zeg maar dikke bult eigen schuld. Wij hebben maar 1 gator van zo dichtbij gezien een kleinere wel van afstand maar daar konden we niet bijkomen.

Het is wel echt heel bizar hoe ze met die boot over het water/gras en tussen bomen door razen, echt een gave ervaring.

Na dit alles hebben we ook nog een mini alligator vast gehouden. Eerst wilde we niet, maar uiteindelijk toch allebei gedaan.

Verder gingen we naar Naples, laten we het daar maar verder niet over hebben. Dit vonden wij niet zo bijzonder.

Om de dag goed af te sluiten zijn we maar weer ff gaan shoppen. Er waren zoveel winkels en het lag zover uit elkaar dat we het echt op z'n Amerikaans hebben gedaan, met de auto heen en weer gereden tussen de winkels, haha.

Morgen verhuizen we weer, richting Fort Myers, gaan we Sanibal Island bekijken.

Voor onze vaders een hele fijne vaderdag!!

1. Irma:
    17 juni 2012
    Blij dat het goed afgelopen is :-)
  2. Pa en ma:
    17 juni 2012
    Hallo hier zijn we weer. Leuk jullie verhaal weer te lezen. Is jullie koffer nu haast vol? Veel nieuws is er niet. Tot morgen, veel liefs.
  3. Pa en ma:
    17 juni 2012
    Hoi Es en Er, ik schrijf even vanaf opa en oma's computer en ik wil hun naam en email niet veranderen, dus lijkt het even of zij nog een stukje schrijven ;p. Wat leuk om te lezen zeg! Het is ons ook gelukt de filmpjes te zien, superstoer! Ook leuk dat jullie een alligator hebben vastgehouden. Oma vond het maar niks... Heel veel plezier nog verder!
    xxx Chris
  4. Rene:
    17 juni 2012
    Een (mini) gator vastgehouden! Waar zijn de foto's als bewijs dan? ;)
    Jammer dat jullie Naples vonden tegenvallen. Maar er komt nog genoeg moois/leuks aan!
    Niet vergeten Oranje aan te moedigen vanavond (vanmiddag voor jullie)! :)