De 1e dag Everglades

14 juni 2012 - Bonita Springs, Florida, Verenigde Staten

Na vanochtend eerst op het zeer mooi aangelegde terras van ons hotel te hebben ontbeten zijn we vertrokken van de Keys. Nadeel daarbij was dat we dezelfde weg weer terug moesten.

Was vandaag sowieso een pittig ritje qua kilometers of om in de USA stijl te blijven in Miles:-). Maar uiteindelijk zijn we dan wel in de Everglades aangekomen en hebben we meteen wat Wildlife gespot. Over de weg, stak een krokodil over, helaas te snel om op de foto te krijgen, schildpadden, witte flamingo's en als klap op de vuurpijl een alligator!

In de Everglades waren we aan het wandelen op diverse trails en toen we op één van de trails een brug overstaken kwam de alligator aanzwemmen, echt super! Recht op ons af en onder de brug door geruisloos door het water, maar toen hij onder ons doorzwom hoorde je de alligator blazen. We hadden dus mazzel. Genoeg foto's gemaakt en een filmpje.

Uiteindelijk waren we om 20 uur in ons hotel. Hier blijven we nu 3 nachten en uiteraard gaan we tijdens ons verblijf hier nog met de (air)boot door de Everglades varen om nog meer alligators en/of krokodillen te zien en wie weet nog ander Wildlife.

En uiteraard is de dichtstbijzijnde outlet ook al opgespoord en laat die nou op maar 10 minuten afstand zitten. Sommige mensen hebben ook altijd mazzel:-).

1. Rene:
    15 juni 2012
    Hebben jullie nou zomaar de kans op en krokodillen leren handtasje en laarzen laten lopen!? Voortaan niet meer stoppen hoor als zo'n "aanbieding" jullie pad kruist! ;)
    Gelukkig dat er een outlet om de hoek zit, kunnen jullie de schade wel weer inhalen. :)
    Vandaag of morgen lekker door de swamp sjeesen in een airboot waarbij ongetwijfeld nog meer wildlife zal worden gespot.
    Vergeet geen factor 30 op te smeren!
  2. Pap en Mam:
    15 juni 2012
    Het volgen van jullie reis wordt alleen maar leuker, helemaal nu we kunnen genieten van de foto's.Wel spannend hoor.
  3. Pa en ma:
    15 juni 2012
    Hier zyn we weer fyn dat alles goed gaat met jullie. Het verhaal van jullie maakt het wel spannend.Niets voor my kyk uit.Het weer is regen dus wees maar bly dat je weg bent.Ik ga eindigen met een dikke kus.
  4. Irma:
    15 juni 2012
    Lees net op internet het volgende bericht:
    Misschien toch wel gevaarlijker dan je denkt :-)
  5. Pap en Mam:
    16 juni 2012
    Niet te veel in de zon hoor, anders zijn wij straks niet meer nr 1 met ons kleurtje. Erwin dan heb je papa zijn zwembroek nog niet gezien die is echt blits hoor.
    voor straks goede tocht op de boot.

gr. pap en mam